Wednesday, June 11, 2008

夏天的花園 ∕ Summer Garden

(一) 童真

夏天的花園裏
是充滿了生命力
淺藍色的小花
在溫暖的陽光下
輕輕的告訢我:『Forget Me Not』
那短暫的柔情
是我們天真無邪的見証
悠長的歲月 我仍是不会忘記妳

(二) 化蝶

母親曾对我說
你的外祖母死了之後
魂魄化成了蝴蝶
每到春天都会來探我們
為了這個謊言
我不忍殺害花園裏的毛蟲
誰知道那一個是我的外祖母
雖然我們從未見面

(三) 好時光 (作者: 風子)

掖過了陰霾的春天
大地急不及待地踢走鬱悶
炎夏新衣裳艷麗奪目得很
碧草藍花照得滿園芳華
久違了的蝶戀花曲
此刻又在耳邊奏起
就如外祖母的叮嚀般窩心
教我要珍惜此大好時光


8 comments:

Hyacinthus said...

(三) 好時光

掖過了陰霾的春天
大地急不及待地踢走鬱悶
炎夏新衣裳艷麗奪目得很
碧草藍花照得滿園芳華
久違了的蝶戀花曲
此刻又在耳邊奏起
就如外祖母的叮嚀般窩心
教我要珍惜此大好時光

Haricot 微豆 said...

風子: 多謝您,寫得真好,貼了堂!!!

Hyacinthus said...

微豆:你應該多謝自己,我那篇的靈感可是來自你之前的作品,君不見我我遺詞用意或多或少是從你前兩篇偷取的, 或是這樣說吧

童真+化蝶=好時光 =)

啤酒花™_J said...

童真+化蝶=好時光 =)..."catch" my heart...rather than touch my heart...:P

Haricot 微豆 said...

風子: 大家分享,樂事也!!

Haricot 微豆 said...

啤酒花™_J: Yes, I too find it important to be able to feel. BTW, is your heart flapping and good time fleeting like a butterfly, so much so that you need to "catch" it?

啤酒花™_J said...

微豆 Haricot,
ya, I need it, I do need to feel my heart, let my heart flapping, but I am just not able to catch it or feel it...for so long...Don't know when I can do so, I mope so long so that I don't know how anymore. I've been moping for weeks, now months...

Haricot 微豆 said...

啤酒花™_J: It appears you are in a rut and you will need to get out of it sooner rather than later.

One will need determination to snap out of this non-productive "moping mode". Breathing, yoga and other relaxing exercises might help focus the mind in a positive way and steer one away from negative thoughts. For more prolonged and severe cases, one will need to consult a counselor or doctor.

*** I am not a medical professional, so please do not consider the above as expert advice. ***

Related Posts with Thumbnails