Sunday, January 11, 2009

鏟雪車 / The Snow Plough



昨晚因有約会,至凌晨才冒着風雪,在攝氏零下24度的寒流中駕車回家,一心想著入屋後会喝一杯熱奶,然後鑽進暖煀煀的被窩裡,一覺睡到天明。那知人算不如天算,鏟雪車也剛巧在我住那條亍清理積雪,起先我自持有四輪驅動的SUV,可在深雪中搶閘衝入我的泊車位,但那開夜工的司机大佬可能也是想早些收工回家,他就是不肯讓路給我這個風雪夜歸人,我差點就和他碰上了。鏟雪車雖然緩慢笨重,但司机自持人高車大,旋轉著的鏟雪螺鑽如利劍一樣在冰雪中揮舞,向著我迎面衝來,在最後一秒鐘,我自知不敵,緊急扭呔駛入了鄰居的空車位,鏟雪車擦身而過,積雪封了我的退路。可幸鄰居不介意我暫用她的車位,但我足足等候了几近一小時,直至亍上的雪全被鏟清,我才可以駛入我的泊車位,入屋後也忘記享受那杯熱奶,就鑽進暖被窩子夢会周公去了!!

Related Link: 2007年秋天的大風雪 ∕The Autumn Snow Storm of 2007
http://lotusandcedar.blogspot.com/2007/12/2007-autumn-snow-storm-of-2007.html

Photo Credit / 攝影图片: 鏟雪車 Snow Plough / BBC December 30, 2005 http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_pictures/4567452.stm

16 comments:

Anonymous said...

好慘囉!要在車子內白坐一小時!!

新鮮人 said...

半夜零下24度在車內等一小時,
真係攞命啊!

Anonymous said...

Hang on, think of summer, is coming!

xiao zhu said...

好慘啊!

Haricot 微豆 said...

Gwen: 我因為不想阻礙鄰居的車房入口,所以沒法要等了!

Haricot 微豆 said...

新鮮人: 我算好運氣了,今晚攝氏零下26度,和每小時50km的風速,相加是約等於零下36度左右!!!

Haricot 微豆 said...

Holly Cow: I might turn into a snow bird and head south for a vacation !!!

Haricot 微豆 said...

Xiao Zhu: 感謝各位溫暖的同情心!!

新鮮人 said...

我一定無辨法適應到這樣的天氣,
好彩香港唔係咁凍啊!

Anonymous said...

冇事冇事。

你一輩子都會記得了,那張相片真威風。

Anonymous said...

so cold.... take care Haricot!! i thought the -16 degrees here the other morning was cold enough to kill me... nothing compared to your place.

Haricot 微豆 said...

新鮮人:來了楓叶國多年,仍是需要一年適应兩次。同樣的溫度,身体卻因季節有別而反应不同。

秋末: 氣溫降至零度,好凍呀!
初春: 氣溫升至零度,是暖了!

Haricot 微豆 said...

Auching:

夢想終於有一日,我都要買一架鏟雪車去威一威 ^_*

Haricot 微豆 said...

周游:

We actually have a "frost bite" warning in effect right now.

When the cold artic air hits this region, I have to let the water taps drip so the pipes won't freeze and burst.

Anonymous said...

It is SUPER cold these days. Take care!

Haricot 微豆 said...

Joanalist: Yes, it's gonna be close to minus 30 deg C tonight. You take care too in T.O. !!!

Related Posts with Thumbnails