Wednesday, October 20, 2010

九廣鐵路: 柴油火車 / Kowloon-Canton Railway: Diesel Engine Locomotives

As a follow-up to my last article "人生列車: 漆黑隧道 / Life's Journey: Dark Tunnels", here are three YouTube video clips abt the diesel engine locomotives used by the Kowloon-Canton Railway KCR in the 70's and 80's.

七十,八十年代柴油火車 Parts 1,2,3










Related blog article:
* Lotusandcedar: Oct 19, 2010 blog article "人生列車: 漆黑隧道 / Life's Journey: Dark Tunnels"

YouTube:
* Part 1/3
* Part 2/3)
* Part 3/3)

References:
* Wikipedia: 九廣鐵路
* Wikipedia: 筆架山隧道

4 comments:

新鮮人 said...

很多謝你引述了這三段片,
它引起我很多很多孩童時的回憶,
沙田、大學站和柴油火車,
以至後來的電氣化火車都是陪着我成長的東西,
最精彩的是可以看到我小時候長大的馬料水站(大學站)和幼稚園、小學、中學的沙田站,
這些片段很珍貴很難得,
一幕又幕的回想悠然而生,
不竟已是很多年的事了,
令人回味、珍惜,
非常感激你,
謝謝!

Haricot 微豆 said...

新鮮人:

這些珍貴片段也讓我想起我的童年,家人會帶我們孩子乘火車到新界。我最喜歡的是吃沙田炸豆腐和行山上萬佛寺,西林寺,車公廟等。

新鮮人 said...

雖然我在沙田讀書,
但那時我一次都無去過萬佛寺、西林寺、車公廟,
可能太細個啦,
到大咗就去過萬佛寺,
舊嘅車公廟都無去過,
新建嘅就去過一次,
西林寺在那裏都唔知,
到如今都未去過,
真失禮!

Haricot 微豆 said...

新鮮人:

>> ... 西林寺在那裏都唔知

香港蒼海桑田,很多地方丶文物都隨時日消失,西林寺可能變了購物商場也不定!!!

Related Posts with Thumbnails