Monday, August 16, 2010

港式粵語: 『你喺乜嘢新鮮蘿白皮呀?』/ Colloquial Cantonese Hong Kong Style: "Who the F--- You Think You Are?"

Foreword: I rarely speak Cantonese these days, only to my Mom and her friends at the Chinese seniors club. Please don't laugh if you find my 港式粵語 a bit odd, rusty, or out-of-date !!! Here goes ....

我細個喺香港隨街走,時常聽到人地鬧交果陣,專登講嚟句頂心頂肺嘅港式粵語:『你喺乜嘢新鮮蘿白皮呀?』当時我仲以為佢地喺講批蘿白皮煑餸,直到前幾日我先至知道原來香港d人鬧交都可以好經典過喎!!

咦!咁佢地噏乜鬼冬冬呀?

我唔知你地有冇好似我一樣咁擺烏龍聽錯哂!!原來佢地個班阿叔阿嬸三姑六婆喺話:『你喺乜嘢身屍蘿蔔皮呀?』

嘩!真喺「啋」一聲吐口水講過!撞鬼咩!!做乜「屍屍」聲咁難聽?!!

其實我都喺啱啱先至學知道「身屍蘿蔔皮」嘅出處同埋解釋咋!!佢地真喺話「身屍」而唔喺「新鮮」o架。

喂!!我唔喺車大炮過噃,如果你仲喺唔信鏡,硬話我喺度吹牛,咁你不如自己睇清楚底下「粵語文化傳播協會」網友「王亭之」寫嘅嘢啦。

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
「不識身屍蘿蔔皮」 作者: 王亭之


歷史上將門官縱壞的人,應該數東漢順帝時的大將軍梁冀。

梁冀為順帝梁皇后的哥哥,權傾一時,把持國柄二十餘年,然而卻不與百官堅士溝通,想見他的人,先要討好他的門官,否則便連門剌都不肯收。於是梁冀終於事敗,自殺而死。他死時,一定不知道是因為自己錯縱壞門官,以致賢路閉塞。

門官之流,權力其實亦並很大,管着一條門檻,一個門廳,權力範圍小得很,可是在權力範圍之內,他卻可以隨意發揮自己的權力,久而久之便囂張了,儼然以為自己即是大將軍。加上小人逢迎,他就更將自己抬舉,廣府人云:「不識身屍蘿蔔皮」,即是此類。

這句廣府話很有趣。從前講階級,下等人死,最多只能用羊毛皮衣來裝殮,羊毛皮衣稱為「蘿蔔絲」,亦稱為「蘿蔔皮」。

這句俗語即是說人不識身分,不知自己死後只能用「蘿蔔皮」來裝殮,生前卻弄盡權勢。門官不知,普天下未必只得一條門檻,因此才「不識身屍蘿蔔皮」。
*** Updated Aug 20, 2010: Please read a follow-up article at http://lotusandcedar.blogspot.com/2010/08/mr-tam-shek-wing.html ***

Reference: http://www.cantoneseculture.org/page_TalkCantoneseDialect/page00005.aspx

Related articles on the Cantonese dialect:
* Wikipedia: 廣府話
* Wikipedia: 粵語
* Wikipedia: 粵語固有辭彙與漢語北方話辭彙對照
* Wikipedia: 俗語
* Justin Lam's Blog 老側部落–「掉哪媽!頂硬上!」July 29, 2010 by lamtinchi

14 comments:

exile said...

Ngo do yi wai hai 新鮮 wo! Ching nei ng ho siu ngo di Cantonese pin yin ah!

ROFL!

The Inner Space said...

又學到嘢嘞!謝謝微豆兄。 Hari Big Brother,有說:宰相家人就品官!在中國朝廷官場常見,但聽聞歐美國家的總統,總理,首相,etc etc 都有位幕僚長,或稱辦公室主任,下設公關組長,專為主子把關。一去到官場,中外都是一團糟!

Anonymous said...

correction 宰相家人九品官


Space

The Inner Space said...

王亭之 亭老 原名 談錫永

出了一段拆字上聯

談錫永 大言炎炎(談)
談金談易(錫) 豈是蜻蜓點水(永)

Hari Big Brother 可有下聯絕對?

Haricot 微豆 said...

Exile:

Ngo ng wui siu nei gaa !!

Haricot 微豆 said...

Inner Space:

>> ... 專為主子把關

Are you talking abt the "gate keepers"? That reminds me of those surrounding Nixon as depicted in the book/movie "All the President's Men".

Haricot 微豆 said...

Space:

七品官還不夠,貪心到要九品?

Haricot 微豆 said...

Space:

談錫永 大言炎炎(談)
談金談易(錫) 豈是蜻蜓點水(永)

王亭之 侫槃無人(妄)
諦全善兼(聽) 喜是玄音不繞 (之)

Anonymous said...

微豆兄:首尾兩句都讀到,果然是絕對!

不過:諦全善兼(聽)
是我蠢頓,悟不出來呢?
或可能我的解碼器 decoder 有誤,解出全無關連,顧請兄台多登一次。

Space

Haricot 微豆 said...

Space:

>> ... 諦全善兼(聽)??

Please read my blog article dated Aug 20th for full explanation.

王亭之 談錫永

the inner space said...

兄台所對下聯,果然是絕對!上聯並不是我出的,祇是在 李怡 書,偶然讀到的,很多人對了,都不及兄台這聯。若 李怡 讀到,必定首肯,轉載上他的專欄。

小弟不才,不通佛理,讀不懂第二句,才傻耿耿,要問 微豆兄 點解。慚愧!慚愧!

Haricot 微豆 said...

Space:

Is this the website you are referring to?

http://blog.youthwant.com.tw/sawallows/sawallows/352/

the inner space said...

Oh! I read from 李怡's book:“對應” page 123 to 125. Not from this site. YES, the contents of this site, mostly copied from that book.

Haricot 微豆 said...

Space: Thanks for the info re title and page of the book.

Related Posts with Thumbnails