Friday, July 03, 2009

旅遊加拿大魁北克省的塔伯拉山: 攝影圖片 (上) / Travel to Mont Tremblant, Québec, Canada: Photos (Part 1 of 2)


我在六月中由渥太華坐長途巴士,往加拿大魁北克省 Province of Québec 的滿地可市 City of Montréal 旅遊,途經北部的塔伯拉山 Mont Tremblant,在那個叫小瑞士 Little Switzerland 的旅遊區停留約兩小時,拍攝了一些照片,在此供諸同好。

如相片所示, Mont Tremblant小瑞士旅遊區屋子是仿歐洲阿爾卑斯山的建築設計,顏色鮮艷奪目。夏日開放時間,遊客可乘吊車直往山頂,然後自駕小滑車沿指定渠道下山。這裏有很多歺館和食店,但如閣下喜歡節儉,您亦可選擇自携午歺,在樹蔭下啃麵飽和喝白開水。

... 續下集 to be continued

10 comments:

Anonymous said...

I heard a lot of good things about Mont Tremblant, just never been there. This is the first time i saw summer day time pictures of Mont Tremblant. ppl always go there in winter/fall time, this place really look nice... maybe we should visit there... it should takes us only three hours drive....mm....

Anonymous said...

去多倫多探親時,在 local tour 單張上,見有去 Mont Tremblant 的 bus tour,他們叫作“東岸班芙” eastern banff

夏天的班芙我也去過, Lake Louise 很藍很美,諾基山的河谷,戴白帽子的山峰,how you compare Mont Tremblant with Banff?


瑞士我去過,New Zealand 也去過,dropped my jaw 目定口呆!

Space

新鮮人 said...

啲屋真係好靚,
colorful又有童畫色彩,
好喜歡啊!

Haricot 微豆 said...

Gwenzilla:

Altho I have skied on Mont Tremblant many times, it was the first time I visited the place in early summer. For me, I still prefer the fall when the foliage of the maple trees turn bright red all over the hills, or the winter when I can ski in the pristine white snow.

StupidHollyWolly said...

嘩﹗Very colorful﹗怎的讓我想起 Disney 的童話小鎮﹗

啤酒花™_J said...

好喜欢这些屋子。

Haricot 微豆 said...

Space 兄:

我除了在电影魔戒The Lord of the Rings 銀幕上看到New Zealand 的崇山俊嶺之外,卻未有机会親身南下旅遊。

我認為稱Mont Tremblant 為 “東岸班芙” 是有點誇大, 據我身歷:

The (Swiss) Alps and the (Canadian) Rockies are comparable with many peaks well over 3000 metres, while Mont Tremblant is only 1/3 the size, without glaciers, and not even above the tree-line at its highest point!!!

Haricot 微豆 said...

新鮮人:

我也好喜欢那些山坡小屋,那裏夏天是童畫世界,冬天又變為滑雪世界。不過我卻沒能力付那旅遊區的地稅屋租了!!

Haricot 微豆 said...

StupidHollyWolly:

我也記起有些童話的rainbow village「彩虹村」:)

Haricot 微豆 said...

啤酒花™_J:

我也覺得這些色彩鮮豔的行列屋子很別緻。

Related Posts with Thumbnails